Вивчення досвіду

Автор: Татауров В.П.

Назва: МОДЕЛІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ОСНОВАМ ІНФОРМАТИКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ ТА ЗАСОБИ ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ

Анотація
У статті висвітлено моделі організації навчання основам інформатики в початковій школі. Розглянуто питання добору і застосування апаратно-програмних засобів реалізації даних моделей у навчанні предмета «Сходинки до інформатики». Висвітлено основні вимоги щодо добору апаратно-програмних засобів.
Ключові слова: початкова школа, основи інформатики, моделі навчання, вимоги до ІКТ. 
  Автор статті переконує, що відповідно до матеріального забезпечення навчального середовища вчитель має враховувати запропоновані у статті моделі використання ІКТ засосів та варіанти проведення уроків з ними. Також необхідно вміти добирати необхідні апаратно-програмні засоби для організації уроку у межах зазначених моделей, облаштовувати роботу з ними в комп’ютерно-орієнтованому середовищі. Суттєвою умовою успішного добору і використання програмних засобів навчального призначення є дотримання основних психолого-педагогічних та ергономічних вимог до цих засобів. Невідповідність вимогам може призвести до низької ефективності використання ІКТ засобів. Застосування ж їх із максимальним дотриманням вимог підвищує якість навчального процесу, рівня засвоєння знань, і інтересу до навчання в цілому.



Автор: Галина Шкворченко

Анотація
У статті описано зміст та особливості підготовки вчителя інформатики початкової школи у Бериславському педагогічному коледжі. Аналізується досвід проходження студентами практики з викладання інформатики в початковій школі.   
Ключові слова: інформатизація, початкова освіта, інформатика у початковій школі, державний стандарт, інформаційні технології, вчитель інформатики.
Процес інформатизації суспільства потребує нової системи підготовки випускника педагогічнихзакладів освіти. Особлива роль відводиться вчителям початкової школи, адже саме вони вперше ознайомлюють дітей з комп’ютером як із засобом навчання. Нині вищі навчальні заклади успішно випускають вчителів початкової школи з правом викладання інформатики у 1–4-х класах. В результаті отримуємо кваліфікованого вчителя інформатики, який на високому рівні володіє методикою, формами та прийомами викладання в початкових класах, знає вікові й психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку.

Отже, необхідно удосконалювати методику навчання інформатики у початковій школі. Ми маємо готувати вчителя завтрашнього, навіть післязавтрашнього дня, здатного творчо й інноваційно мислити, а також створювати позитивні умови навчання.

                                       

Особливості вербального оцінювання молодших школярів





Майстер-клас вчителя інформатики Чернігівської СЗОШ №2 Коваленко О.І.

Вчителі інформатики 2 школі активно займаються впровадженням ІКТ в освітньо-навчальний процес. Виникнення та розвиток інформаційного суспільства (ІС) припускає широке застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освіті, що визначається багатьма чинниками.По-перше, впровадження ІКТ у сучасну освіту суттєво прискорює передавання знань і накопиченого технологічного та соціального досвіду людства не тільки від покоління до покоління, а й від однієї людини до іншої.По-друге, сучасні ІКТ, підвищуючи якість навчання й освіти, дають змогу людині успішніше й швидше адаптуватися до навколишнього середовища, до соціальних змін. Це дає кожній людині можливість одержувати необхідні знання як сьогодні, так і в постіндустріальному суспільстві.По-третє, активне й ефективне впровадження цих технологій в освіту є важливим чинником створення нової системи освіти, що відповідає вимогам ІС і процесу модернізації традиційної системи освіти.Важливість і необхідність впровадження ІКТ у навчання обґрунтовується міжнародними експертами і вченими. ІКТ торкаються всіх сфер діяльності людини, але, мабуть, найбільш сильний позитивний вплив вони мають на освіту, оскільки відкривають можливості впровадження абсолютно нових методів викладання і навчання.
Існують різноманітні способи застосування засобів мультимедіа в навчальному процесі, серед яких:


  • використання електронних лекторів, тренажерів, підручників, енциклопедій;
  • розробка ситуаційно-рольових та інтелектуальних ігор з використанням штучного інтелекту;
  • моделювання процесів і явищ;
  • забезпечення дистанційної форми навчання;
  • проведення інтерактивних освітніх телеконференцій;
  • побудова систем контролю й перевірки знань і умінь студентів (використання контролюючих програм-тестів);
  • створення і підтримка сайтів навчальних закладів;
  • створення презентацій навчального матеріалу;
  • здійснення проективної і дослідницької діяльності студентів тощо.

Потрібно підкреслити, що використання засобів мультимедіа в освітньому процесі сприяє:
- підвищенню мотивації студентів до навчання;
- реалізації соціальної мети, а саме – інформатизації суспільства;
- інтенсифікації процесу навчання;
- розвитку особистості студента;
- розвитку навичок самостійної роботи з навчальним матеріалом;
- підвищенню ефективності навчання за рахунок його індивідуалізації.
Отже, застосування комп'ютерів в освіті привело до появи нового покоління інформаційних освітніх технологій, що дали змогу підвищити якість навчання, створити нові засоби впливу, ефективніше взаємодіяти педагогам зі студентами. На думку багатьох фахівців, нові інформаційні освітні технології на основі комп'ютерних засобів дають можливість значно підвищити ефективність навчання.

      Вчителі школи залучають дітей до роботи над розвиток сайту школу, так результатом цього є створений в 2015 році, учнями школи сайт "Інформатика". Посилання на нього ми можемо знайти на сайті школи у розділі "Корисні посилання". Так виглядає головна сторінка сайту:




На даному сайті можна знайти презентції до уроків, цікаві відео, завдання. Дуже багато пізнавальної інформації про становлення і розвиток ІКТ в світі. Також учні можуть переглянути завдання шкільних олімпіад, а після їх проведення на сайті публікуються результати та правильні відповіді до завдань. На сайті розміщена інформації про різноманітіні конкусри, вікторини, олімпіати в сфері шкільної інформатика. Учні мають можливість приймати участь у всеукраїнських конкурсах з інфнормтики. 
 Навчання іфнорматиці в школі відбувається на досить високому рівні, про це свідчать призові місця на Всеураїнських олімпіадах з інформатики, які займають учні школи.



  Перелік деяких корисних ресурсів для самоосвіти:



"Ідеї що змінюють світ"- http://innovationslab.com.ua/
"EdEra - інтерактивна онлайн-освіта"- http://www.ed-era.com
"Дитячі розвиваючі ігри"- http://universinet.org/games
"CodeMonkey"- https://www.playcodemonkey.com/
"Безкоштовне навчання англійської"- http://www.lingva.ua
"Дистанційна підтримка освіти школярів"- http://disted.edu.vn.ua/
"Електронні підручники"- http://e-pidruchnyky.net/
"ІТ книга - підручник з інформаційних технологій"- http://itknyga.com.ua
"Ігри Blockly"- https://blockly-games.appspot.com/




Рецензія на статтю "Формування міжпредметної компетентності молодших школярів на уроках інформатики в початковій школі" ( "Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах". )
     
  Автор Інна Большакова, аспірант Київського університету імені Бориса Грінченка ( e-mail:innabolshakova@ukr.net ).
Стаття є актуальною, так як результатом реалізації компетентнісного підходу в освіті є формування комперентностей учнів: ключових, міжпредметних ( галузевих або міжпредметних ) та предметних.
       У статті розглянуто способи формування міжпредметної компетентності молодших школярів у процесі реалізації міжпредметної інтеграції, коротко окреслюється поняття "міжпредметна інтеграція" в історико-педагогічному контексті, аналізуються види міжпредметних зв'язків, рівні міжпредметної інтеграції з огляду на компоненти навчання.
      Поняття "міжпредметна інтеграція" у наукових джерелах з'явилося на початку 80-х років ХХст. як спроба теоретичного осмислення якісно нового етапу розвитку ідей інтеграції в освіті. З цього часу в наукових доробках теоретично обгрунтовується поняття "міжпредметна інтеграція", а на практиці вчителі користуються звичайним поняттям " міжпредметні зв'язки.
   Залежно від дидактичної мети уроку міжпредметна інтеграція може здійснюватися на репродуктивному та творчому рівнях ( репродуктивні та продуктивні зв'язки ). При вивченні інформатики репродуктивні зв'язки виявляються у вигляді виконання завдань на відпрацювання певних умінь і навичок ( вивчаємо графічний редактор і закріплюємо знання про геометричні фігури, малюючи їх ) або для створення нового продукту ( вивчаємо графічний редактор та на основі знань про форму геометричних фігур створюємо незвичайну тварину ).
   Автор пропонує конкретні приклади завдань міжпредметного характеру за НМК авторів Морзе Н. В., Барна О. В., Большакова І. О., Вембер В. П. "Інформатика 4 клас".
      Стаття призначена для вчителів початкових класів, вчителів інформатики у початковій ланці освіти та студентів факультету початкового навчання.
     Можемо зробити висновок, що стаття відповідає вимогам; представлена інформація всебічно розкриває тему формування міжпредметної компетентності молодших школярів на уроках інформатики у початковій школі.


             

1 коментар:

  1. Статті взяті із яких журналів (бібліографія)?
    Що саме корисного із цих статтей Ви взяли для себе?

    ВідповістиВидалити